Auto ģeometrijai ir liela ietekme uz auto drošību

Image

Latvijas vidējais auto parka vecums ir 13,9 gadi. Iespējamība, ka automašīna šajā laikā nav iekļuvusi avārijā ir visai niecīga. Salocīts spārns vai izsists lukturis praktiski neatstās nekādu ietekmi uz automašīnas drošību, taču ko darīt pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem?

Auto pēc smagas avārijas prasīs ievērojamus finanšu līdzekļus, lai to savestu kārtībā. Ja auto vēstures atkaitē ir redzams, ka auto ir bijis nopietnā ceļu satiksmes negadījumā, tad līdzās vizuālajiem defektiem visticamāk, ka būs pamatīgi cietusi arī automašīnas balstiekārta. Ja balstiekārta nav pienācīgi saremontēta, tas var atstāt negatīvu ietekmi uz automašīnas vadāmību un drošību uz ceļa.

Tas gan nenozīmē, ka automašīnu nav iespējams saremontēt un savest kārtībā atbilstoši ražotāja prasībām. Neliels defekts diez vai atstās paliekošas sekas automašīnas nesošajai konstrukcijai, taču, ja ir zināms, ka auto ir bijis nopietnā ceļu satiksmes negadījumā, tad maz ticams, ka automašīnas pārdevējs būs parūpējies par pilnvērtīgu remontu un iedziļinājies automobiļa ģeometrijā un pilnvērtīgā balstiekārtas remontā.

Portāla autoDNA aptaujātie eksperti – autosportists un Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks, Rīgas Tehniskās Universitātes profesors Ēriks Vonda un Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš skaidro, kādas sekas var piemeklēt automašīnu pēc nopietnas avārijas.