Vai pirkt auto pēc avārijas? Un kam ir jāpievērš uzmanība?

Image

Šā gada sākumā mēs realizējām kampaņu “Neļauj sevi apčakarēt. Pārbaudi pirms pērc”. Toreiz rādījām negodīgus auto pārdevējus un aicinājām rūpīgi pārbaudīt automašīnas vēsturi pirms tās iegādes. Taču, ko darīt, ja apzināties, ka auto ir pēc avārijas un vēlaties to iegādāties? Ar kādiem riskiem jārēķinās un kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība?   


Latvijas pircējiem toreiz tika piedāvāta mazlietota Škoda Superb ar 42 000 km nobraukumu un 2 gadu garantiju. Bildēs auto izskatījās gluži kā no salona, cena arī atbilstoša un iegādāta it kā Škoda Centrā. Taču realitāte bija pavisam cita – auto bija iegādāts jau ar nobrauktiem 42 000 km nevis 10 000 km un cietis gana nopietnā avārijā (avāriju var pārbaudīt pēc VIN numura)


BRC direktors un automašīnu tehniskā stāvokļa pārzinējs Matīss Mežaks skaidro vairākus aspektus, kas būtu jāņem vērā, ja auto ir pēc avārijas. Pats būtiskākais ir konstatēt šo faktu un novērtēt ceļu satiksmes negadījuma smaguma pakāpi.  Ja bildēs redzams, ka ir izsprāguši gaisa spilveni un acīm redzami šķība ģeometrija, tad labāk būtu izvairīties no šāda auto, vai arī prasīt gana lielu atlaidi līdz pat 20% no prasītās summas. Protams, ka šādas automašīnas var saremontēt, taču jautājums vai tas tiks izdarīts atbilstoši ražotāja kvalitātes standartiem.  Ja auto ir pēc avārijas un tam ir šķība ģeometrija, tad teju vienmēr tas sagādās regulāras un mokošas problēmas, kas tik vienkārši nepazudīs. Var būt problēmas ar savirzi, nevienmērīgs riepu nodilums, ūdens tecēšana salonā, problēmas ar elektroniku utt.