Lietotas automašīnas no ārzemēm. Kā izvairīties no krāpniecības? autoDNA » AutoDetektīvs
Palīgs lietota auto iegādē,
un to pārbaudē
» » Lietotas automašīnas no ārzemēm. Kā izvairīties no krāpniecības? autoDNA

MEKLĒ AUTO? PĀRBAUDI AUTO VĒSTURI PĒC VIN NUMURA:

Pēc VIN numura ir iespējams uzzināt: Nobraukumu, Avārijas, Aprīkojumu, Īpašniekus u.c. lasi vairāk šeit: transportlīdzekļu vēsture

Lietotas automašīnas no ārzemēm. Kā izvairīties no krāpniecības? autoDNA

Pievienots: 20.03.18
Kategorija: Noderīgi
Komentāri (0)


Atpakaļ atgriezts odometrs, slēpti satiksmes negadījumi, viltoti dokumenti – šīs ir tikai dažas no problēmām ar ko ir risks saskārties, iegādājoties automašīnu no ārzemēm. Mēs padalīsimies ar pieredzi, kā samazināt risku un izvairīties no šādām problēmām.

Šos padomus, kā izvairīties no krāpniecības mēģinājumiem, iegādājoties automašīnu ārzemēs, sagatavojis Eiropas Patērētāju Centrs. Tā ir Eiropas Savienības institūcija, kura strādā arī ar patērētāju sūdzībām, kas saistītas ar negodīgiem un krāpnieciskiem viltotu automašīnu pārdevējiem no Vācijas un Nīderlandes.

Pērc automašīnu internetā? Neveic priekšapmaksu

Eksperimenta vadītājs atrada pārdošanas reklāmu populārā Vācijas mājaslapā, kur tika reklamēta vidējās klases automašīna. Viņš sazinājās ar Vācijas pārdevēju, kurš solīja, ka automašīnas piegādi nodrošinās atsevišķa piegādes kompānija. Tad viņš attālināti parakstīja līgumu ar pārdevēju, un, balstoties uz līguma nosacījumiem, pārskaitīja 5000 Eiro uz piegādes kompānijas kontu. Viņš varēja sekot līdzi piegādes statusam mājaslapā. Kad automašīna nebija piegādāta līgumā noteiktajā laikā, viņš mēģināja sazināties ar pārdevēju, bet velti. Tikmēr piegādes kompānijas mājaslapa jau bija pazudusi. Tā ir viena no populārākajām metodēm, kuras izmanto automašīnu tirdzniecības krāpnieki. Pētījumi liecina, ka šādi gadījumi atkārtojas vairākas reizes.

Pārbaudi vai kompānija, kas pārdod lietotas automašīnas, patiesībā eksistē.

Jebkura Eiropā reģistrēta uzņēmuma patiesumu var pārbaudīt, neizejot no mājas. Viss, kas jādara, ir jāieraksta konkrētā uzņēmuma vārds attiecīgās valsts uzņēmuma reģistrā un jāapskata, cik ilgi konkrētais uzņēmums ir reģistrēts un kur tas atrodas. Jūs varat atrast interesējošo Eiropas Savienības valstu uzņēmumu reģistru datubāzes šeit: http://www.ebr.lv

Uzmanieties no tādiem pakalpojumiem kā “Profesionāls tulks palīdzēs jums iegādāties automašīnu Vācijā”

Ir rūpīgi jāizvērtē ikviena reklāma dažādās izsoles mājaslapās, kur cilvēki uzdodas par ekspertiem un piedāvā braucienu un profesionālu palīdzību automašīnas iegādē, piemēram, Vācijā vai Nīderlandē. Tā dēvētie profesionāļi piedāvā savus pakalpojumus izmantojot “Pērc Tagad” metodi, bez jebkādu līgumu parakstīšanas. Viņi palīdz atrast automašīnu, vienoties par izdevīgu līgumu uz vietas un pārbaudīt dokumentus, kas rakstīti citā valodā. Diemžēl, reizēm izrādās, ka šie cilvēki nemaz nav eksperti un strādā kopā ar krāpniecisko automašīnu dīleri, speciāli pārtulkojot pircējam dokumentus un citas detaļas nepareizi.

Uzsver, ka tev nepieciešami pārdevēja solījumi arī rakstiskā formā

Parasti automašīnu pārdevēji uzslavē automašīnas stāvokli, solot, ka tā ir ideālā stāvoklī. Tikai pēc pārbaudes, piemēram, Polijā, nākas saskārties ar skarbo patiesību – solījumi krasi atšķiras no realitātes. Pirms tiek nosūtīta nauda, cilvēkiem vajadzētu panākt, ka pārdevējs pievieno rakstisku apstiprinājumu, ka, piemēram, automašīna nav bijusi iesaistīta avārijā, vai ka odometra skaitītājs nav atgriezts atpakaļ. Eiropas Patērētāju Centra juriste, stāsta, ka šāds rakstisks apstiprinājums būs nepieciešams un lieliski palīdzēs krāpniecības gadījumos (piemēram, ja automašīnai tomēr ir mainīts odometra rādījums).

Apgūsti populārākos “trikus”, ko līgumos izmanto Vācijas automašīnu pārdevēji

Bieži vien sarunas notiek Angļu valodā, taču pats līgums rakstīts Vācu valodā. Ir vērtīgi pievērst uzmanību dažādm specifiskām līguma vietām un piezīmēm, kas citādi var atbrīvot pārdevēju no legālas atbildības un pienākumiem.

 

Balstoties uz noteikumiem, Vācijas pārdevējs var atbrīvoties no atbildības, kas rastos sakarā ar produkta nesakritību ar līgumā aprakstīto, divos gadījumos:

– ja viņš strādā kā privātpersona, un pārdošana nenotiek (nav saistāma) ar viņa uzņēmuma darbību specifiku,

– kad abi, gan pārdevējs, gan pircējs, strādā kā pārdevēji (un pārdošana saistīta ar abu uzņēmumu darbību specifiku).

 

Lai izveidotu šādu legālu situāciju un atbrīvotos no atbildības, automašīnas pārdevējs līgumā var mēģināt izmantot vienu no sekojošām piezīmēm:

“Händlerkauf”, “Händlergeschäft” – tas nozīmē, ka gan pircējs, gan pārdevējs, ir uzņēmumu īpašnieki (un veic darījumu uzņēmuma darbības ietvaros, nevis privāti)

“Käufer bestätigt Gewerbetreibender” – pircējs apstiprina, ka viņs ir uzņēmuma īpašnieks un veic pirkumu kā pārdevējs uzņēmuma ietvaros.

“Kauf zwischen zwei Verbrauchern” – nozīmē, ka pircējs un pārdevējs veic darījumu kā privātpersonas.

 

Ja kaut viens no šiem augstāk minētajiem termiņiem ir iekļauts līgumā, ko paraksta Vācijas dīleris, pastāv iespēja, ka šis dokuments iekļaus arī papildus piezīmes, kas nozīmē “nav tiesību uz garantijas prasībām”, kā piemēram:

“Ohne Garantie”

“Unter Ausschluss jeglicher Gewährleistung” 

“Ausschluss der Sachmängelhaftung”

Ieguldi nelielu summu pārbaudē pirms automašīnas iegādes.

Pārbaudot automašīnu neatkarīgā servisā, pirms līguma parakstīšanas, ļaus jums pārliecināties par automašīnas stāvokli un samazinās krāpniecības risku. Visbiežākās problēmas, ko pircēji atklāj tikai pēc darījuma, ir mainīti odometra rādījumi, apslēpti bojājumi (piemēram, bojāts motors vai fakts, ka automašīna bijusi iesaistīta avārijā). Ja tomēr nav iespējams veikt servisa pārbaudi pirms pirkuma, iesakām palūgt kāda automašīnas mehāniķa palīdzību, kurš varētu pievienoties un pakonsultēt automašīnas apskates procesā.

Problēmu un krāpniecības gadījumā, droši vērsieties Eiropas Patērētāju Centrā pēc palīdzības

Patērētāji, kuri cietuši no krāpnieciskiem pārdevējiem, kas pārdod lietotas automašīnas Eiropas Savienībā, Islandē un Norvēģijā, var vērsties pēc palīdzības Patērētāju Centrā (http://www.ptac.gov.lv/lv; mobilais telefona numurs: 65452554). Patērētāju Centrs darbojas kā starpniekserviss un pārrunu vedējs, un palīdzēs atrisināt problēmas starp cietušo un ārzemju uzņēmēju, kā arī panāks atbilstošas kompensācijas.


Lasi vairāk:
https://www.autodna.lv/blog/auto-no-arzemem/
Прокомментировать
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Noderīgi raksti