Dīzelis – dzinējs, no kura jums nav jābaidās (autoDNA) » AutoDetektīvs
Dīzelis – dzinējs, no kura jums nav jābaidās (autoDNA)
08.05.2017 760 1 AD

Dīzelis – dzinējs, no kura jums nav jābaidās (autoDNA)

Noderīgi
Favorīts

Automašīnas ar dīzeļdzinēju ir ļoti populāras mūsu valstī. Tomēr atrast auto ar labu un izturīgu dīzeļdzinēju lietotu automašīnu tirgū ir  pagrūti. Daudzi turbodīzeļi, kuri tika projektēti XXI gadsimtā, izrādījās ļoti neizturīgi. Prezentējam, pēc mūsu domām, vislabākos dīzeļdzinējus, kuri ir  dažu līdz padsmit gadus vecos transportlīdzekļos un projektēti lietošanai gan pilsētā, gan ārpus tās, piemēram, uz šosejas.


Mazie dīzeļi – ideāli pilsētai

Varētu šķist, ka bieža braukšana īsās distancēs un stāvēšana ielu sastrēgumos nav piemērota dīzeļdzinējiem. Īstenībā šādi lietots auto ar lielu dīzeļdzinēju nesniegs visas savas priekšrocības. Var izrādīties, ka šāds dzinējs ir pilnīgi neekonomisks un problemātisks ekspluatācijā. Bieži vien, pirms nokļūstam no punkta A uz punktu B, dzinējs nav paspējis līdz galam kārtīgi iesilt,  bet jau to izslēdzam. Tas ir nāves spriedums gan turbīnai, gan visam pārējam dzinēja aprīkojumam. Par laimi, tiek ražoti ne tikai 1.9 un lielākas jaudas dīzeļdzinēji. Mazo dīzeļdzinēju faniem ir daži interesanti piedāvājumi lietotu automašīnu tirgū.


Mēs iesakām:

1.4 D-4D

Tas ir mazākais dīzeļdzinējs, kuru projektējusi Toyota. Atšķirībā no lielā brāļa otrās paaudzes Avensisar 2.0 D-4D dzinēju, ar šo mazo modeli, kuram ir 1.4 dzinējs, nav īpašu problēmu. Šis dzinējs debitēja 2001. gadā un sākotnēji tika uzstādīts Toyota Yaris I. Tā ir vienkārša un izturīga konstrukcija ar dzinēja ķēdi, automašīnai trūkst vienīgi divmasu spararata, kas ir Ahilleja papēdis daudziem citiem dīzeļdzinējiem. Dīzeļa daļiņu filtrs (DPF) tiek uzstādīts tikai kopš 2008. gada.  Ja baidāmies no šī izgudrojuma, kas ik pa brīdim jāmaina, turklāt tas nav lēts prieks, tad jāizvēlas Toyota no 2001. līdz 2007. gadam. 1.4 D-4D dzinējs tika uzstādīts visu paaudžu Yaris un Auris automašīnās, kā arī Corolla E11 un E12.

Populārākie modeļi: Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota Corolla.

1.6 Hdi

Ford un PSA grupas (Peugeot–Citroen) konstrukcija ir ļoti ekonomiska, bet tā prasa rūpīgu servisa apkopi. 2002. gadā debitējušais 1.6 HDi dzinējs ir viens no XXI gadsimta populārākajiem dīzeļdzinējiem. Tas tiek uzstādīts ne tikai Peugeot un Citroen modeļos, bet arī daudziem citiem konkurējošiem modeļiem. Nav brīnums, jo par nelielu rūpību no autovadītāja puses šī tipa dzinējs pateiksies ar bezstresa ekspluatāciju. Pērkot lietotu automašīnu, noteikti ir vērts pievērst uzmanību sprauslām, jo vairākumam 1,6 HDi dzinēju tās piegādāja firma Bosch, un šīs sprauslas varēja atjaunot. Dažām automašīnām tika uzstādītas Siemens sprauslas, kuras nevar atjaunot, bet nopirkt jaunas izmaksā pārāk dārgi. 1.6 HDi dzinēju var atrast zem Peugeot 208, Citroen C4 I, Ford Focus II, Volvo C30 motora pārsega.

Populārākie modeļi: Citroen C4, Ford Focus II, Peugeot 208.

1.7 Dti

Vēl viens Japānas ražotāja dzinējs, ar kuru ir aprīkots mūsu valstī tik eksotiskais Isuzu. 1,7 DTi dzinējs ir ļoti izturīgs (tam, starp citu, nav arī problemātiskā divmasu spararata), dinamisks un ļoti ekonomisks. Rezerves daļas nav īpaši dārgas, un tipisko defektu ir salīdzinoši maz. Viens no defektiem ir ar dzinēja siksnu, kuru vislabāk ir mainīt biežāk, nekā iesaka to ražotājs (ik pēc 150 tūkst. kilometru). Kārtīgi un ilgi lietotās automašīnās ar lielu nobraukumu var arī parādīties problēmas ar turbīnu. Šo dzinēju var atrast arī Opel Astra II un III automašīnās. Ja esat nolēmuši iegādāties vecākas paaudzes vācu kompaktauto, tad vajadzētu pārliecināties, vai zem motora pārsega tiešām atrodas Isuzu dzinējs, jo pirmajos ražošanas gados Opel uzstādīja sava ražojuma 1.7 TD dzinējus. Atšķirībā no japāņu 1.7 DTi Opel dzinējam ir slikta darbības dinamika (68 ZS, Isuzu bija 75 ZS). Tas arī patērē daudz degvielas un bieži lūst.

Populārākie modeļi: Opel Astra II, Opel Corsa III, Opel Meriv.a


Mēs neiesakām:

1.5 dCi

Šis Renault konstrukcijas dzinējs nepieder pie veiksmīgākajiem dzinējiem. Tas debitēja 2001. gadā un nokļuva zem Megane un Clio otrās paaudzes dzinēja pārsega. Lai gan pirmie ekspluatācijas gadi nenorādīja uz izteiktām problēmām, taču padsmit gadu veca auto iegāde ar šo dzinēju ir ļoti liels risks. Klaņa gultņi, bojātas sprauslas un turbīna ir galvenās 1.5 dCi dzinēja problēmas. Iespējams, lielāko daļu problēmu būtu iespējams novērst, ja nebūtu Renault tirgotāju ieteikumi, ka ražotājs iesaka mainīt eļļu tikai pēc 30 tūkst. kilometru, taču  Nissan ražotājs (piemēram, Almera II) iesaka šāda tipa dzinējos eļļu mainīt jau pēc 15 tūkst. kilometru. Rezultāts – 1.5 dCi dzinēji parasti ir labāki  Nissan markas automašīnās nekā Renault automašīnās.

Populārākie modeļi: Renault Megane II, Renault Clio II, Nissan Almera II.


Lielāki dīzeļdzinēji

Mēs iesakām:

1.9 JTDM

1.9 JTD Multijet ir ļoti veiksmīgs Fiat dzinējs. Tā debija notika 2002. gadā, un turpmākajos pāris gados tas aizstāja pirmās paaudzes 1.9 JTD dzinēju. Šim dzinējam ir raksturīga augsta efektivitāte, izturība un zemas ekspluatācijas izmaksas. Tas ir sastopams vairākos jaudas variantos (no 100 līdz 190 ZS), kā arī ar 8 un 16 vārstu versijām. Atšķirībā no sava priekšteča ar 1.9 JTD dzinēju Multijetpaaudzei ir labāka dinamika, saglabājot līdzīga līmeņa degvielas patēriņu. Nav brīnums, ka tas darbina daudzus automašīnu modeļus, galvenokārt no Fiat grupas.

Populārākie modeļi: Fiat Grande Punto, Fiat Bravo II, Alfa Romeo 159.

2.0 Hdi

Vēl viens divlitru dīzeļdzinējs no HDi ģimenes, ar kuru ir vēl mazāk problēmu nekā ar tā mazāko brāli. Tā pirmsākumi meklējami, jau sākot no 1998. gada, kad tas debitēja Peugeot 406 modelī un dažus mēnešus vēlāk arī Citroen Xantia modelī. Gadu gaitā tas tika vairākkārtīgi pārveidots un uzlabots. Bosch sprauslu sistēma, kura reizēm tika aizstāta ar Siemens sprauslām, tiek uzskatīta par stabilu, bet problēmas dažreiz ir ar dzinēja siksnas zobratu.

Populārākie modeļi: Citroen C5, Peugeot 307, Peugeot 407.

2.2 i CTDi

Honda ražotais dīzeļdzinējs ir viens no labākajiem dīzeļiem divdesmit pirmajā gadsimtā. Honda, pasaulē lielākajam iekšdedzes dzinēju ražotājam, nebija sava ražojuma dīzeļdzinēja. Viss mainījās 2003. gadā, kad tika ieviests turbodīzelis ar 2,2 litru dzinēju. Atkarībā no dzinēja variantiem 2.2 CTDi litru dzinējs sasniedza jaudu no 140 līdz 180 ZS. 2006. gadā Honda sāka uzstādīt DPF filtrus Eiropas tirgum paredzētajās automašīnās un tikai dažās Eiropas valstīs.

Populārākie modeļi: Honda Accord, Honda CR-V, Honda FR-V.


Mēs neiesakām:

2.0 TDI

Leģendārā Vācijas 1.9 TDI turbodīzeļa pēctecis. Diemžēl atšķirībā no 1.9 TDI dzinēja nevar teikt, ka 2.0 TDI dzinējs ir uzticams. Plīstošas motora galvas, problēmas ar sprauslām vai  divmasu spararatu, iespējams, ir dārgākie 2.0 TDI dzinēju remonti. Daļa remontu jau ir jāveic pēc 120 tūkst. nobrauktajiem kilometriem.

Populārākie modeļi: VW Passat B6, Skoda Octavia II, Audi A4 B7.


Informācijas avots: https://www.autodna.lv/blog/dizelis-dzinejs-no-kura-jums-nav-jabaidas/
Komentāri (1)
Pievienot komentāru
Komentēt
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Ass
#1 Ass Viesis 26 septembris 2017 11:37
0
Raksts nav objektīvs. Kāpēc nav nekas par BMW makras motoriem? Slavenais M47 un M57, daudz labāki, nekā to N sērijas pēcteči 
WAUZZZ8E84A192542
WAUZZZ8E84A192542
WAUZZZ8E84A192542
08.05.17 Audi / Nobraukums
Kā neļaut sevi maldināt autoplacī (autoDNA)
Pērkot automašīnu autoplacī, jābūt daudz uzmanīgākiem, nekā pērkot lietotu auto no īpašnieka. 
Mašīnas vēstures pārbaude pēc VIN numura
Lietotu automašīnu iegāde ir laimes spēle, jo nav iespējams zināt to vēsturi un daudzi auto pārdevēji to izmanto.
VF1KT0A0640464576
VF1KT0A0640464576
VF1KT0A0640464576
07.05.17 Renault
WAUZZZ8PX8A025249
WAUZZZ8PX8A025249
WAUZZZ8PX8A025249
06.05.17 Audi